Tuesday 19 December 2017

Pengenalan : Projek Haiwan Jalanan



Projek berkaitan kemahiran dan tanggungjawab sosialmerupakan sebahagian daripada pembelajaran subjek Kenegaraan dan Pembangunan Negara (USK 1032) yang perlu diambil oleh pelajar semester 3 Universiti Malaysia Kelantan. Melalui mata pelajaran ini pelajar dikehendaki merancang, melaksanakan dan membuat laporan berkenaan projek yang dilaksanakan.

Program ini berhasrat untuk melaksanakan  khidmat bakti dengan satu cadangan memberikan makanan kepada setiap kucing yang berada di  sekitar bandar Kota Bharu. Idea ini diterima bagi memberi kesedaran kepada orang awam tentang betapa pentingnya kebajikan terhadap haiwan sekeliling.

Mahasiswa/i adalah pembina generasi cemerlang, pembentuk jati diri dan menjadi suri teladan kepada masyarakat. Justeru, siswa/siswi harus mampu menyesuaikan diri dalam semua keadaan dan situasi serta mampu  menangani cabaran era globalisasi dan sosiolisasi.

Adalah diharapkan melalui program ini, kami mendapat kemahiran merancang, mengurus dan melaksanakan program khidmat masyarakat.Juga diharapkan program ini akan dapat meninggalkan impak yang positif terhadap komuniti setempat ataupun secara globalnya kepada negara.

1 comment: