Wednesday 29 November 2017

Projek Haiwan Jalanan



Pada 24/11/2017 (Jumaat), kumpulan kami menjalankan Projek Haiwan Jalanan. Mengikut perancangan awal, kami berkumpul pada pukul 8 pagi. Kami menyediakan flyers dan juga poster kecil untuk Projek Haiwan Jalanan.




Target pertama kami ialah kucing-kucing terbiar di sekitar kolej kediaman kemumin. Kami juga turut membahagikan makanan kucing kepada 4 plastik agar mudah dibawa.






8.40 am - Destinasi seterusnya ialah Taman Bendahara, Pengkalan Chepa. Kami berada di sana selama 90 minit.




10.10 am - Kami menuju ke lokasi seterusnya iaitu di pasar sementara, Pengkalan Chepa. Kami berada di sana selama 30 minit.





10.40 am - Kami menuju ke lokasi ketiga iaitu Stadium Sultan Muhammad IV. Kami berada di stadium tersebut selama 30 minit.




11.10 am - Kami menuju ke lokasi keempat, Pasar Siti Khadijah. Kami berada di lokasi keempat selama lebih kurang 50 minit.





11.56 am - Kami menuju ke lokasi seterusnya iaitu di Pasar Wakaf Bharu. Kami berada di lokasi tersebut selama 90 minit.




1.30 pm - Ahli kumpulan lelaki pergi menunaikan Solat Jumaat pada pukul 1.00pm. Selebihnya menuju ke kawasan Pasaraya Mydin, Kubang Kerian untuk meneruskan Projek Haiwan Jalanan. Kami berada di Kubang Kerian selama 90 minit. Kami berkumpul semula pada pukul 3.00 di KFC Kubang Kerian. Di sini, kami turut menyebarkan flyers kepada orang awam.





3.30 pm - Kami menuju ke lokasi ketujuh iaitu di kawasan sekilar Jalan Padang Tembak, Pengkalan Chepa. Kami berada di lokasi ketuju selama 15minit.


3.45 pm - Kami menuju ke lokasi terakhir iaitu di Medan Selera Padang Tembak. Di sini, kami juga menghabiskan masa selama 15 minit.


4.14 pm - Kami selamat sampai di Kolej Kediaman Seri Kemumin. 


Berikut merupakan keseluruhan perjalanan kami bagi Projek Haiwan Jalanan. Keseluruhan perjalanan kami memakan masa selama 2 jam 38 minit (jumlah masa perjalanan ke semua lokasi).





No comments:

Post a Comment